Viac ako
náhradné diely
Máte právo na vrátenie zakúpeného tovaru do
14 dní po doručenia vašich Čap nápravy pre Zavesenie kolies, ramená
Viac
V našom online obchode Čap nápravy pre Zavesenie kolies, ramená je možné využiť tieto spôsoby platby
– MasterCard, Visa, American Express
– PayPal
– Bankový prevod
Viac
Po vytvorení objednávky v našom Čap nápravy pre Zavesenie kolies, ramená obchode si môžete vybrať kuriérsku spoločnosť
Viac
Nemecko
Rakúsko
Švajčiarsko
France
Taliansko
Španielsko
Poľsko
Rumunsko
Holandsko
Grécko
Portugalsko
Belgicko
Česko
Maďarsko
Švédsko
Bulharsko
Dánsko
Fínsko
Veľká Británia
Slovenia
Estonia
Lithuania
Latvia
Nórsko Zadajte e-mailovú adresu a heslo
Ešte nemáte účet na EUROautodiely.sk? Zaregistrujte, bude to trvať menej ako 1,5 minúty
Viac ako
náhradné diely






Funkcia čapu nápravy
Čap nápravy je súčasťou pruženia vozidla. Obvykle má vozidlo dva čapy nápravy, ktoré sú umiestnené na oboch predných kolesách. Na zadných kolesách nie sú žiadne takéto čapy, pretože sa tu nevykonáva žiadne riadenie nápravy. Tieto čapy majú viac funkcií. Najmä sú zodpovedné za prenos pohybu riadenia spolu s priečnymi ramenami a priečnymi vlečnými ramenami. Okrem toho stabilizujú koleso, na ktoré sú pripojené prostredníctvom uloženia kolesa a jeho ložísk. Novšie vozidlá majú tzv. nezávislé zavesenie. V tomto prípade majú čapy nápravy iba funkciu kontroly závesného systému tým, že sú namontované na pružinovej vzpere kolesa.
Riadenie pomocou dvojitých čapov existuje asi od roku 1980. Guľový čap prevzal veľkú časť prenosu pohybu volantu, rovnako ako celého systému riadenia. Avšak aj iné systémy riadenia sa stali viac obľúbenými. Ako súčasť systému odpruženia náprav sú čapy bez pružiny na jednej náprave veľmi dôležitým prvkom pre hladkú jazdu celého automobilu.
Medzi známych výrobcov čapov nápravy patria spoločnosti, ako napríklad FEBI BILSTEIN, LEMFÖRDER, MAPCO, SWAG, VAICO, METZGER, MEYLE.
Kde sa tieto "čapy nápravy" nachádzajú a ako vyzerajú?
Ak chcete nájsť čap nápravy, budete musieť auto zdvihnúť, pretože sa nachádzajú pod autom priamo za volantom, približne v polovici kužeľových ložísk kolies a nápravy. Tieto čapy sú mierne zakrivené a majú mnoho závitových otvorov, kde sú pripojené časti, ako napríklad strmeň. Ide o ploché, niekedy rebrované časti v tvare písmena C - je to kovová časť s mnohými otvormi a/alebo závitovými otvormi.
Ako viete, či je problém s "čapom nápravy"?
Vzhľadom k tomu, že čap nápravy auta môže byť zodpovedný za niekoľko rôznych funkcií v závislosti na modeli, poškodenie sa môže prejaviť pomerne rôzne. Preťažené ložisko kolesa spôsobí zvýšené zaťaženie čapu. To sa môže prejaviť prudkými pohybmi volantu, čo vyvolá niečo ako klepanie alebo buchotanie kolesa. Je tu tiež možnosť poškodenia závitov pri veľkom zaťažení, čo znamená, že namontovaný brzdový strmeň nebude správne držať. Tým sa potom výrazne zmenší brzdná sila. Táto súčiastka naozaj nemôže byť opravená kýmkoľvek, avšak inštalácia náhradného dielu je jednoduchá aj bez veľkého množstva skúseností. V prípade, že bude potrebné vymeniť čap nápravy, ložisko kolesa bude potrebné vymeniť tiež.
V našom internetovom obchode nájdete ten správny čap nápravy pre vaše vozidlo za nízku cenu, s rýchlym doručením priamo k vám domov. Ponúkame vám aj rad ďalších dielov (napr. guľové čapy) a doplnkov tej najvyššej kvality pre mnoho modelov áut.