Máte právo na vrátenie zakúpeného tovaru do
14 dní po doručenia vašich Zapaľovacia cievka pre Motor
Viac
V našom online obchode Zapaľovacia cievka pre Motor je možné využiť tieto spôsoby platby
Viac
Po vytvorení objednávky v našom Zapaľovacia cievka pre Motor obchode si môžete vybrať kuriérsku spoločnosť
Viac
Zadajte e-mailovú adresu a heslo
Ešte nemáte účet na EUROautodiely.sk? Zaregistrujte, bude to trvať menej ako 1,5 minúty
Cievka zapaľovania – funkcia, úloha a výrobcovia
Zapálenie palivovej zmesi v benzínových motoroch sa vykonáva za pomoci vysokého elektrického napätia, pomocou ktorého sa vytvorí iskra na elektródach na sviečkach zapaľovania. Úlohou cievky zapaľovania je v tomto prípade previesť obvyklé napätie z batérie (12V) na potrebné vysoké napätie. Cievka zapaľovania je konštrukčne podobná transformátoru, a využíva princíp elektromagnetickej indukcie. Skladá sa z laminovaného železného jadra, ktoré obsahuje dve cievky s primárnym a sekundárnym vinutím, ktoré je vyrobené z medených drôtikov. V momente zapálenia cez primárne vinutie prechádza prúd indukujúci vysoké napätie v sekundárnom vinutí. Odtiaľ vysoké napätie prúdi cez kábel zapaľovania na sviečku zapaľovania. Cievka zapaľovania môže vytvoriť napätie o hodnote 15,000 až 30,000 voltov, v závislosti na modeli. Má valcový kryt a je uložená v priestore motora. Dnes sú na trhu rôzne cievky zapaľovania pre rôzne modely áut. Najznámejšími výrobcami cievok zapaľovania sú spoločnosti BOSCH, BERU, NGK, JANMOR, HELLA, HITACHI a VALEO.
Životnosť a príčiny poruchy cievky zapaľovania
Životnosť cievky zapaľovania sa skracuje mechanickými a tepelnými vplyvmi. Limit životnosti tejto súčiastky je asi 60,000 až 80,000 kilometrov. Presnú životnosť nie je možné určiť. Staršie cievky zapaľovania sú často poškodené kvôli prehriatiu v rámci svojho vnútorného okruhu. Možné mechanické poškodenie môže byť rôzneho druhu a môže byť spôsobené napríklad rôznymi vibráciami, poškodením tesnenia alebo únikom oleja. Vedie to k poškodeniu káblov a cievky.
Čo ak je sviečka zapaľovania poškodená – kontrola a výmena cievky zapaľovania
Vo všeobecnosti, ak máte skúsenosti s opravami, cievku zapaľovania môžete vybrať a skontrolovať aj sami. Poškodená cievka sa prejaví najmä nestabilnou prácou motora a zadrhávajúcim sa motorom, najmä v nízkych rýchlostiach a počas zahrievania motora. Príznakom môže byť tiež zlé spaľovanie palivovej zmesi. Kontrola stavu cievky sa môže vykonať špeciálnymi meraniami. V závislosti na dizajne cievky by malo mať primárne vinutie odpor medzi 0.3 a 2 ohm, a sekundárne vinutie medzi 8 a 19 kiloohm. Presné pokyny k výmene a kontrole cievky zapaľovania nájdete na internete alebo v odbornej literatúre. Novú cievku zapaľovania alebo akékoľvek iné náhradné diely pre vaše auto nájdete za nízke ceny v našom online obchode.