Viac ako
náhradné diely
Máte právo na vrátenie zakúpeného tovaru do
14 dní po doručenia vašich Rozdělovač zapaľovania pre Motor
Viac
V našom online obchode Rozdělovač zapaľovania pre Motor je možné využiť tieto spôsoby platby
– MasterCard, Visa, American Express
– PayPal
– Bankový prevod
Viac
Po vytvorení objednávky v našom Rozdělovač zapaľovania pre Motor obchode si môžete vybrať kuriérsku spoločnosť
Viac
Nemecko
Rakúsko
Švajčiarsko
France
Taliansko
Španielsko
Poľsko
Rumunsko
Holandsko
Grécko
Portugalsko
Belgicko
Česko
Maďarsko
Švédsko
Bulharsko
Dánsko
Fínsko
Veľká Británia
Slovenia
Estonia
Lithuania
Latvia
Nórsko Zadajte e-mailovú adresu a heslo
Ešte nemáte účet na EUROautodiely.sk? Zaregistrujte, bude to trvať menej ako 1,5 minúty
Viac ako
náhradné diely






Funkcia rozdeľovača zapaľovania
Rozdeľovač zapaľovania je súčasťou systému zapaľovania v zážihových motoroch. Jeho úlohou je rozdeľovať vysoké napätie generované zapaľovacou cievkou k jednotlivým zapaľovacím sviečkam na valcoch. Navyše, rozdeľovač zapaľovania spúšťa iskru, ktorá sa vykonáva buď mechanickým spínačom, alebo senzorom v prípade bezkontaktného zapálenia. Horná časť rozvádzača má vrchné puzdro. Z neho vedú zapaľovacie káble k jednotlivým zapaľovacím sviečkam v súlade s poradím zapaľovania. Vo vnútri rozdeľovača zapaľovania je rameno rotora. Rotor sa otáča počas prevádzky vozidla a sekvenčne spája kontakty jednotlivých zapaľovacích káblov. V niektorých prípadoch sú mechanické spínacie kontakty umiestnené pod rotorom a sú aktivované prostredníctvom vačkov namontovaných na hriadeli rozdeľovača. V moderných motoroch sa úloha rozdeľovača zapaľovania často vykonáva plne elektronicky. Medzi známych výrobcov týchto prvkov zapaľovania patria spoločnosti BOSCH, BERU, VALEO, a MAGNETI MARELLI.
Chybný rozdeľovač zapaľovania - príznaky a príčiny
Zložky rozdeľovača zapaľovania podliehajú trvalému opotrebovaniu v dôsledku mechanického namáhania, starnutia a korózie, aj keď životnosť tejto súčiastky je asi 100.000 km, alebo dokonca viac. Obzvlášť na rozdeľovači rotora a viečku rozdeľovača je efekt opotrebenia najviac viditeľný. Môžete to vidieť v elektrických kontaktoch v dôsledku vysokého napätia a iskier. Možné príznaky poškodenia môžu byť: nerovnomerné bežanie motora a vynechávanie zapaľovania. Motor sa niekedy aj sám vypne. Nefunkčné zapaľovanie môže viesť k vyššej spotrebe paliva a horším hodnotám emisií. Okrem iných komponentov systému zapaľovania je tiež potrebné vždy skontrolovať aj rozdeľovač zapaľovania. V motore s kontaktným zapaľovaním je tiež potrebné upraviť vzdialenosti medzi kontaktmi vypínača v rozdeľovači zapaľovania.
Oprava chybného rozdeľovača zapaľovania
Často stačí len vymeniť veko rozdeľovača alebo vymeniť kontakty. Niekedy môžete tiež vymeniť kompletný set rozdeľovača zapaľovania. Všeobecne platí, že rozdeľovač v motorovom priestore je ľahko prístupný. S trochou zručnosti a technických poznatkov možno tiež nainštalovať nový rozdeľovač zapaľovania svojpomocne. Pokyny pre tento úkon možno nájsť na internete. V našom internetovom obchode si môžete objednať všetky potrebné súčasti pre systém zapaľovania vášho vozidla ľahko a lacno. U nás môžete tiež získať mnoho ďalších dielov v najvyššej kvalite pre všetky značky vozidiel.