Viac ako
náhradné diely
Máte právo na vrátenie zakúpeného tovaru do
14 dní po doručenia vašich Zapaľovací modul / spínacia jednotka pre Motor
Viac
V našom online obchode Zapaľovací modul / spínacia jednotka pre Motor je možné využiť tieto spôsoby platby
– MasterCard, Visa, American Express
– PayPal
– Bankový prevod
Viac
Po vytvorení objednávky v našom Zapaľovací modul / spínacia jednotka pre Motor obchode si môžete vybrať kuriérsku spoločnosť
Viac
Nemecko
Rakúsko
Švajčiarsko
France
Taliansko
Španielsko
Poľsko
Rumunsko
Holandsko
Grécko
Portugalsko
Belgicko
Česko
Maďarsko
Švédsko
Bulharsko
Dánsko
Fínsko
Veľká Británia
Slovenia
Estonia
Lithuania
Latvia
Nórsko Zadajte e-mailovú adresu a heslo
Ešte nemáte účet na EUROautodiely.sk? Zaregistrujte, bude to trvať menej ako 1,5 minúty
Viac ako
náhradné diely






Spínacie zariadenia zapaľovania - funkcia a účel
Spínacie zariadenie zapaľovacej sústavy je často tiež označované ako modul systému zapaľovania. V benzínových motoroch je funkciou zapaľovania stlačenie zmesi paliva so vzduchom vo valci. Toto sa musí uskutočniť v správnom čase spolu s iskrou zo sviečky. Sviečka generuje zážih o dostatočne vysokom napätí. Na tomto procese sa podieľa aj zapaľovacia cievka, ktorá transformuje 12V napätie batérie na vysoké napätie od 20.000 až 35.000 voltov. Pre tento účel má zapaľovacia cievka primárnu cievku nízkeho napätia, prostredníctvom ktorej prúdi potrebný elektrický prúd. V prípade, že je obvod cievky prerušený, spôsobí to zmenu v impulze magnetickej indukcie vysokého napätia v sekundárnom vysokom napätí vinutia cievky. V starších motoroch sa otvorenie a uzavretie obvodu vykonáva mechanickým spínačom. V moderných motoroch preberá túto úlohu modul zapaľovania, ktorý otvorí obvod elektronicky cez interný tranzistor a následne ho zavrie. Typicky je zapaľovací modul namontovaný na motor v oblasti zapaľovacích sviečok. K tomu, aby zapaľovanie prebehlo v správnom čase, modul zapaľovania vyžaduje riadiaci signál zo snímača. Medzi známych výrobcov zapaľovacích modulov patria spoločnosti HELLA, BOSCH, BERU, VALEO, MANGNETI MARELLI, MEAT & DORIA, a MAPCO.
Poškodenia - príznaky
Zapaľovacie moduly sú prakticky bezúdržbové a nemajú obmedzenú životnosť. Sú náchylné k prehrievaniu, čo je dôvod, prečo sú chladené tepelnými prvkami počas ich prevádzky. Avšak, len konštantné tepelné namáhanie môže nakoniec viesť k poruchám. Okrem toho, vlhkosť a korózia na elektrickom pripojení môžu viesť k zlyhaniu, takže by ste mali skontrolovať tesnosť prvkov tohto systému a kvalitu prvkov pripojenia na zapaľovacích moduloch. Poškodenie môže viesť k zlyhaniu zapaľovania alebo k nedostatočnému napätiu v zapaľovaní. Nepravidelne pracujúce zapaľovanie má negatívny vplyv na výkon motora, spotrebu paliva a emisie výfukových plynov.
Výmena chybného modulu zapaľovania
Chybný modul zapaľovania musí byť okamžite vymenený. S trochou zručnosti môžete poškodený zapaľovací modul vymeniť aj sami - je zvyčajne spojený s kontaktmi v elektrickom systéme. Všetky potrebné inštrukcie k výmene tohto modulu možno nájsť na internete alebo v príslušnej literatúre. Nový modul zapaľovania je možné objednať lacno a pohodlne v našom internetovom obchode. Nájdete tu aj mnoho ďalších náhradných dielov v kvalite OEM pre mnoho automobilových značiek a modelov.