Máte právo na vrátenie zakúpeného tovaru do
14 dní po doručenia vašich Klb / -podlozka pre Kĺbové hriadele a diferenciály
Viac
V našom online obchode Klb / -podlozka pre Kĺbové hriadele a diferenciály je možné využiť tieto spôsoby platby
Viac
Po vytvorení objednávky v našom Klb / -podlozka pre Kĺbové hriadele a diferenciály obchode si môžete vybrať kuriérsku spoločnosť
Viac
Zadajte e-mailovú adresu a heslo
Ešte nemáte účet na EUROautodiely.sk? Zaregistrujte, bude to trvať menej ako 1,5 minúty
Stručný opis spojov kotúčov/gumových spojov
Vo väčšine prípadov je spoj kotúčov vyrobený z elastického materiálu, napríklad z gumy. Aplikuje sa medzi hnací hriadeľ a diferenciál, ako aj medzi hnací hriadeľ a prevodovú skriňu. Kotúč má časti z kovu, ktoré zaisťujú kompenzáciu zmeny uhla medzi pripojením hriadeľa. Súčasne má funkciu ako flexibilná spojka, ktorá tlmí momentové rázy, ktoré sa vyskytujú pri zmene rýchlosti. Niekedy je nevyhnutné, aby táto časť mala aj špeciálne obloženie a úchyt, a to najmä v prípade rýchlo sa otáčajúcich hriadeľov.
Funkcia a úloha gumových spojov
Gumový spoj bol vytvorený vynálezcom menom Hardy, ktorý si zaregistroval patent v roku 1938. Tento spoj umožňuje kompenzáciu axiálneho, radiálneho a uhlového vychýlenia, tlmí mechanické nárazy v tomto systéme vozidla, zaisťuje presné vibračné ladenie hnacieho ústrojenstva a izoluje elektrické časti. Spoje sú vykonávané pomocou kovových alebo oceľových prírub a môžu byť upravené v rámci ich tuhosti. Klasické využitie gumových spojov je najmä pri vozidlách s pohonom zadných kolies, alebo pohonom všetkých kolies. Inou alternatívou je používať ich medzi prevodovkou riadenia a volantom. Známi výrobcovia týchto spojov a komponentov pohonu sú LEMFÖRDER, FEBI BILSTEIN, SWAG, VAICO, JAPANPARTS, JURID a BLUEPRINT.
Čo robiť v prípade poškodenia gumových spojov
Opotrebovaný gumový spoj je vážny problém a auto v tom prípade neprejde technickou kontrolou. Poškodený gumový spoj sa prejaví hlavne pri štartovaní vozidla. Pri vyšších rýchlostiach budete počuť hlasný hluk a vibrácie. Pri asi 80 km/h budete počuť a cítiť silné klepotanie; je to klepotanie voľných častí v poškodenom gumovom obložení. Ak máte dostatok skúseností, opravu týchto spojov môžete vykonať aj sami, ale to je možné len s dobrou a riadnou výbavou. Ak máte pochybnosti, nechajte nahradenie tejto technicky dôležitej súčiastky na odborníkov. V našom internetovom obchode si môžete nájsť gumové spoje od Európskych dodávateľov a môžete si objednať všetky potrebné diely za výhodné ceny. Nájdete tu aj mnoho ďalších dielov pre osobné automobily a pre mnoho automobilových značiek a modelov.